Върнато за ново обсъждане решение на Общински съвет Павел баня от Областния управител на област Стара Загора (629)

Върнато за ново обсъ

Със Заповед № АК-01-ЗД-75/04.03.2014 г. Областния управител връща Решение № 629/13.02.2014г. на Общински съвет Павел баня.
 

Мотиви:


 

   С цитираното решение Общински съвет Павел баня, като орган на местно самоуправление, съгласно предоставените му правомощия чл. 21, ал. 1, т. 6 и чл. 52, ал.1 от ЗМСМА, предоставя правомощия на Кмета на общината за бюджетната 2014 година да актуализира общинския бюджет с размера на постъпилите и разходвани средства от дарения и спонсорство в съответствие с волята на дарителя.
   Като правно основание за приемане на Решение № 629 Общинския съвет посочва чл. 21, ал. 1, т. 6 и чл. 52, ал.1 от ЗМСМА.
   Правното основание, посочено в решението – чл.21, ал.1, т.6 от ЗМСМА, кореспондира с чл.27, ал.5 от ЗМСМА.
   Съгласно таблицата, приложена към протокола са гласували 14 общински съветници, от които, четири са гласували „за”, „против”- осем, „въздържал се” - двама. От така представените документи е видно, че в случая е налице несъответствие между гласувалите общински съветници, така както е отразено в табличния вид, приложен към протокола и гласувалите – „за”, „против” и „въздържал се”, посочено в самото Решение №629/13.02.2014 г.
   Следва да се има предвид обаче, че съгласно изискванията, регламентирани в разпоредбата на чл.27 ал.5 от ЗМСМА решението се приема с поименно гласуване, което се отразява в протокола от заседанието. Видно от протокола, решението е взето като не са спазени изискванията на чл.27, ал. 5 от ЗМСМА. В същия не се съдържат данни за начина, по който е взето решение и по-конкретно как е станало, а именно: чрез поименно гласуване, каквото съгласно чл.27, ал.5 от ЗМСМА, което не е отразено в същия протокол. Следователно, не е спазено правилото, регламентирано в чл.27, ал. 5 от ЗМСМА относно приемане на решения с поименно гласуване, отразено в протокола от заседанието.
   С оглед липсата на отразяване, може да се направи извода, че процесният акт е приет в нарушение на така цитираната нормативна разпоредба. Налице са доказателства за неспазване на изискването за поименно гласуване, въпреки, че би следвало резултатите от него да се инкорпорират в съдържанието на самия протокол, а не под формата на отделен списък. Неформално невключването на тези резултати в самия протокол е нарушение на процедурното правило, издадено в противоречие с процесуално и материалноправните законови и подзаконови норми.
   На следващо място, от поименното гласуване в приложената към протокола форма не се установява действителната воля на Общинския съвет, като Решението е взето при нарушаване на процесуалното право. Общинският съвет е колективен орган и за да е валидно взетото от него решение, заседанието следва да се проведе при участие на определения в ЗМСМА брой общински съветници и решението следва да е взето с необходимото мнозинство. Според табличната форма към Протокола, решението е прието с четири гласа “за”, „против” – осем, „въздържал се” – двама, при общ брой на общинските съветници - 14. Следователно, заседанието на Общински съвет Павел баня, на като е прието процесното решение, е нищожно, тъй като не е взето с необходимото квалифицирано мнозинство – с мнозинство повече от половината от общия брой общински съветници, съгласно специалната норма на ЗМСМА. Т.е. при тази ситуация общинският съвет не е формирал действително волеизявление.
   С оглед обстоятелството, че общинският съвет е формирал волята си в нарушение на материалния закон, а именно ЗМСМА, считам че Решение № 629/13.02.2014 г. на Общински съвет Павел баня е незаконосъобразно.
   Поради изложеното, в предоставения 7- дневен срок и на основание чл. 45, ал. 4, изречение второ, предложение първо от ЗМСМА, е върнато Решение № 629/13.02.2014 г. на Общински съвет Павел баня за ново обсъждане от същия като незаконосъобразно.
Създадена: 04.03.2014 г.
Последна редакция: 04.03.2014 г.